Чугуївська районна рада Харківської області
Харківська область
Малий Герб України
gov.ua Місцеве самоврядування України
  Пошук

В Україні вже не діють книги скарг: куди і як тепер звертатися споживачам

Дата: 26.06.2024 08:04
Кількість переглядів: 12

Фото без описуВ Україні скасоване обов’язкове ведення Книги відгуків та пропозицій. Замість цього запроваджують більш сучасні методи комунікації, такі як колл-центри та різні засоби зворотного електронного зв’язку. Куди і як тепер можна скаржитись споживачам та які зараз для цього передбачені правові механізми?

Обов’язок суб’єкта господарювання, який здійснює торговельну діяльність споживчими товарами, мати книгу відгуків та пропозицій був офіційно скасований Кабміном у 2019 році. Остаточно цей обов’язок був скасований Міністерством економіки, торгівлі та сільського господарства у 2020 році для суб’єктів, які здійснюють комісійну торгівлю непродовольчими товарами.

На сьогоднішній день суб’єкт господарювання, який здійснює торгівлю споживчими товарами, зобов’язаний забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, нагадує фахівець.

У випадку порушення прав споживача споживач може звернутися до Держпродспоживслужби або її територіального органу шляхом направлення письмового або електронного звернення.

У зверненні повинно бути:

- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) автора звернення;

- суть порушеного питання (скарги, пропозиції, прохання, зауваження вимоги тощо);

- підпис автора звернення (для електронного звернення – електронний цифровий підпис);

- електронну поштову адресу автора звернення або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Також споживач може звернутися із скаргою до органу державної податкової служби (наприклад, при порушенні встановленого порядку проведення розрахункових операцій, порушенні при здійсненні роздрібної торгівлі підакцизними товарами, здійснення роздрібної торгівлі товарами без отримання відповідної ліцензії тощо) – радять юристи.

Крім того, споживач може звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 або на цілодобову «гарячу лінію» Держпродспоживслужби: 050-230-04-28, 044-364-77-80, а також подати електронне звернення на порталі Урядового контактного центру: https://ukc.gov.ua/.

 

джерело інформації – https://chuguiv-gromada.gov.ua/v-ukraini-vzhe-ne-diiut-knyhy-skarh-kudy-i-iak-teper-zvertatysia-spozhyvacham/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь