Положення про відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення виконавчого апарату Чугуївської районної ради
"ЗАТВЕРДЖЕНО"
рішенням районної ради
від 25 квітня 2024 року
(ХХІІІ сесія VIII скликання)
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення
виконавчого апарату Чугуївської районної ради
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення (далі - Відділ) є структурним підрозділом виконавчого апарату Чугуївської районної ради.
2. Відділ утворюється для забезпечення реалізації державної, фінансової, бюджетної та податкової політики у виконавчому апараті районної ради.
3. Відділ підзвітний та підконтрольний безпосередньо керуючому справами виконавчого апарату районної ради.
4. В своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими Законами України, Постановами Верховної Ради України, Указами і розпорядженнями Президента України, Постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації, Регламентом Чугуївської районної ради, Положенням про виконавчий апарат, рішеннями районної ради, розпорядженнями голови районної ради та цим Положенням.
5. Діяльність Відділу здійснюється на підставі планів роботи ради.
6. Відділ при вирішенні питань, які належать до його компетенції, взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчого апарату районної ради, органами місцевого самоврядування різних рівнів, з структурними підрозділами районної державної адміністрації, політичними партіями, об’єднаннями громадян, засобами масової інформації.
7. Положення про Відділ затверджується районною радою.
ІІ. ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ТА ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ
1. Головним завданням Відділу є ведення бухгалтерського обліку по виконанню бюджетного фінансування виконавчого апарату районної ради.
2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.1. Складає і подає до відділу фінансів районної державної адміністрації, органів Державної казначейської, податкової служби в установлені строки місячні, квартальні, річні звіти і баланси про використання коштів на утримання виконавчого апарату районної ради.
2.2. Здійснює, в межах своєї компетенції, контроль за використанням актів законодавства України з питань бухгалтерського обліку, організацію своєчасного і якісного обліку і оплати праці працівників виконавчого апарату районної ради.
2.3. Веде облік касових та банківських операції.
2.4. Здійснює розрахунки з Пенсійним фондом, центром зайнятості, фондом соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, фондом соціального страхування від нещасних випадків та податковою службою.
2.5. Складає та надає місячні, квартальні та річні звіти до Пенсійного фонду, Управління статистики, податкової служби, центру зайнятості, органів соціального страхування.
2.6. Веде розрахунки з організаціями.
2.7. Веде облік по розрахунках з підзвітними особами.
2.8. Веде облік товарно-матеріальних цінностей, малоцінних та швидкозношуваних предметів.
2.9. Розробляє та впроваджує заходи щодо дотримання державної та фінансової дисципліни.
2.10. Формує повну, достовірну інформацію про господарські процеси і результати діяльності установи.
2.11. Здійснює економічний аналіз діяльності установи.
2.12. Здійснює облік основних засобів та забезпечує своєчасне нарахування зносу.
2.13. Веде облік розрахункових рахунків.
2.14. Веде розрахунки з дебіторами і кредиторами.
2.15. Забезпечує проведення інвентаризації, переоцінки та індексації, основних засобів і матеріальних цінностей.
2.16. Складає і подає на затвердження голові ради кошториси доходів і видатків, план асигнувань і штатний розпис виконавчого апарату районної ради.
ІІІ. ПРАВА ВІДДІЛУ
1. Відділ має право:
1.1. Одержувати необхідні матеріали та інформацію від підприємств, установ та організацій, відділів виконавчого апарату районної ради щодо бухгалтерського обліку та звітності.
1.2. Представляти виконавчий апарат районної ради у відносинах з іншими суб’єктами господарювання з питань що стосуються його компетенції.
1.3. Брати участь у засіданнях ради, постійних комісій, депутатських груп і фракцій, нарадах, семінарах.
1.4. Вносити пропозиції керівництву ради по вдосконаленню роботи відділу.
1.5. Залучати спеціалістів виконавчого апарату для підготовки проектів документів з питань, віднесених до компетенції Відділу.
1.6. Надавати органам місцевого самоврядування, іншим відділам виконавчого апарату районної ради консультативну та методичну допомогу з питань, які віднесені до компетенції Відділу.
ІV. СТРУКТУРА ВІДДІЛУ
1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством, та звільняється з посади головою районної ради.
2. Структура і чисельний склад Відділу затверджується рішенням районної ради.
3. Працівники відділу призначаються на посаду на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством, та звільняються з посади головою районної ради.
4. Працівники Відділу мають службові посвідчення встановленого зразка.
V. НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ
1. Здійснює безпосереднє керівництво Відділом і персонально відповідає за виконання завдань, що покладені на Відділ.
2. Планує роботу Відділу і забезпечує виконання завдань, покладених на Відділ.
3. Забезпечує організацію бухгалтерського обліку, господарсько-фінансової діяльності виконавчого апарату районної ради.
4. Розробляє посадові інструкції працівників Відділу, забезпечує виконання правил внутрішнього трудового розпорядку.
5. Вносить на розгляд керівництва ради пропозиції щодо структури Відділу, а також подання про призначення, переміщення та звільнення працівників, їх заохочення і накладання стягнень за порушення трудової та виконавчої дисципліни.
6. Готує подання на присвоєння чергових рангів працівників Відділу.
7. Застосовує встановлені єдині методологічні засади бухгалтерського обліку (облік майна, коштів, фондів, результатів діяльності, тощо) і звітності.
8. Застосовує загальнодержавну систему обліку, план рахунків бухгалтерського обліку та інші нормативні документи щодо ведення бухгалтерського обліку.
9. Здійснює аналіз господарсько-фінансової діяльності, виконавчого апарату районної ради, вносить пропозиції з цього питання керівництву ради.
10. Розробляє пропозиції і заходи, які направлені на подальше вдосконалення організації бухгалтерського обліку по виконанню кошторису видатків, вдосконалює форми і методи бухгалтерського обліку і забезпечення збереження грошових коштів і матеріальних цінностей.
11. Контролює дотримання штатної, кошторисної, розрахунково-платіжної, фінансової дисципліни, збереження і складський облік товарно-матеріальних цінностей, раціональне використання і додержання встановленого нормативу їх запасу.
12. Організовує облік надходження коштів, товарно-матеріальних цінностей, забезпечує зберігання певних документів, облікових реєстрів бухгалтерської звітності і своєчасну передачу їх до архівних установ.
13. Готує штатні розклади і додатки до них по виконавчому апарату районної ради.
14. Здійснює розрахунки заробітної плати працівників виконавчого апарату районної ради.
15. Оформляє меморіальні ордери, накопичувальні відомості і додатки до них по виконанню кошторису на утримання ради.
16. Застосовує комп’ютерні та інші сучасні технічні засоби і технології обліково-обчислювальних робіт.
17. Організовує фінансування витрат на утримання виконавчого апарату районної ради.
18. Забезпечує контроль і відображення в рахунках бухгалтерського обліку господарських операцій, надання оперативної інформації, складання і подання зведеної бухгалтерської звітності встановленим органам у відповідні терміни.
19. Контролює проведення інвентаризації і переоцінки основних засобів, матеріальних цінностей.
20. Складає і здає до відділу фінансів районної державної адміністрації, органів Державної казначейської служби в установлені строки місячну, квартальну, річну звітність про використання коштів утримання виконавчого апарату районної ради.
21. Здійснює контроль за законністю, своєчасністю та правильністю оформлення документів, використанням фонду оплати праці, встановленням посадових окладів.
22. Проводить економічний аналіз господарсько-фінансової діяльності з метою виявлення резервів, запобігання втратам.
23. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо відшкодування витрат, контролює подання в потрібних випадках матеріалів до слідчих і судових органів.
24. Виконує інші обов’язки та доручення, які покладені на нього головою, заступником голови районної ради та керуючим справами виконавчого апарату.
Голова районної ради Ірина ПОСТНІКОВА